Give PEACE a chance


Με αφορμή τις δραματικές εξελίξεις από την πρόσφατη εισβολή στην Ουκρανία στο σχολείο μας διενεργήθηκαν μια σειρά από αντιπολεμικές δραστηριότητες στο πλαίσιο του μαθήματος των αγγλικών. Δίνοντας έμφαση στην νέα ανθρωπιστική κρίση και το προσφυγικό ζήτημα που δημιουργείται για άλλη μία φορά προς διάφορες γειτονικές χώρες, συμπεριλαβανομένης της Ελλάδας, οι μαθητές της Β και Γ Λυκείου πήραν μέρος σε μια σειρά από δραστηριότητες που στόχο είχαν να ενισχύσουν
? το αίσθημα ευθύνης για τις προσωπικές δράσεις και την αφοσίωση στην προσωπική ανάπτυξη και την κοινωνική αλλαγή
? τη συμπαράσταση και αλληλεγγύη για τα θύματα του πολέμου και την προσωπική δέσμευση για την υποστήριξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που απειλούνται
? το αίσθημα δικαιοσύνης και ελευθερίας
μέσα από την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της αλληλεγγύης προς τους πρόσφυγες, θύματα πολέμου, καθώς και δεξιοτήτων που διασφαλίζουν τις παραπάνω στάσεις. Πιο συγκεκριμένα:
1. την ενεργητική ακρόαση και επικοινωνία
2. την ικανότητα υπεράσπισης των δικαιωμάτων των ιδίων και των δικαιωμάτων των άλλων
3. την ανεύρεση σχετικών πληροφοριών και εκτίμηση στοιχείων με κριτικό τρόπο
4. τη δυνατότητα συνεργασίας και λήψης αποφάσεων και συναίνεσης

Συγκεκριμένα, οι μαθητές ενθαρρύνθηκαν να παρακολουθήσουν την πορεία των εξελίξεων από διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία (προτάθηκαν: BBC news, CNN, Euronews).

Σε επόμενη φάση, δουλέψαμε με το παιχνίδι ρόλων «Τρία Πράγματα» (δραστηριότητα που προτείνεται από το Συμβούλιο της Ευρώπης για την εκπαίδευση των νέων στα Ανθρώπινα Δικαιώματα). Οι μαθητές κλήθηκαν να φανταστούν ότι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους ξαφνικά, να πλάσουν μια ταυτότητα πρόσφυγα και την καθημερινότητα που είχε πριν τον επιβεβλημένο εκτοπισμό. Θα πρέπει να πάρουν μόνο τρία πράγματα μαζί τους, ποια τρία πράγματα θα έπαιρναν; Οι μαθητές κατέγραψαν τα τρία αυτά πράγματα και εξήγησαν τις αποφάσεις τους. Έπειτα κλήθηκαν να συνεργαστούν σε μικρές ομάδες και να συζητήσουν τις διάφορες επιλογές και τους λόγους προσπαθώντας να καταλήξουν σε συναίνεση και να δώσουν προτεραιότητα σε κάποια από τα στοιχεία ιεραρχώντας τις ανάγκες τους.
Ακολουθήθηκε συζήτηση και απολογισμός των αποτελεσμάτων κάθε ομάδας. Πόσο παρόμοια ή διαφορετική ήταν η κατάταξη από ομάδα σε ομάδα; Πόσο πρακτικές ήταν οι επιλογές των συμμετεχόντων; Σκέφτηκαν κυρίως σωματικές ή συναισθηματικές και πνευματικές ανάγκες; Τί θα έλειπε περισσότερο στον καθένα;

Τέλος, οι μαθητές του Β1 δημιούργησαν αντιπολεμικές αφίσες με ισχυρά μηνύματα που αναρτήθηκαν στην τάξη τους.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: